7 Eylül 2017 Perşembe

TERBİYELİ EKŞİLİ KÖFTE


Herkese merhabalar
Öncelikle düzgün bir fotoğraf çekemediğim için kusura bakmayın. Çünkü ben sadece instagram hikayemde paylaşmıştım. Ama bebek sahibi arkadaşlarım tarif istediği için elimde olan iki fotoğraf ile bu postu yazıyorum. 
😊
Ben tarif ile biraz oynadım. Bu yemeğin orjinalinde pirinç köfte içinde kullanılıyor. Ama ben köfteleri önceden hazırladığım ve başka yemeklerde de kullandığım için pirinci yemeğe ekledim.
Gelelim tarife

Köfte içindekiler
*Kıyma
*Galeta unu
* 1 yumurta
*Maydanoz
*Kimyon
*Az karabiber
*Az tuz
*Soğan
 Siz bu malzemeleri kıymanızın durumuna göre ayarlayın. Misket köfteler yapıp una bulayın dolabınıza kaldırın. Elinizin altında her zaman hazır olur :)

Gelelim terbiyeli sulu köfte kısmına
Malzemeler
*1 Havuç
*1 Patates
* 2 Yemek kaşığı pirinç
*10-15 adet köfte
*Sıvıyağ

Terbiyesi için
*1 Su bardağı yoğurt
*1 yumurta sarısı
*Çeyrek limon suyu

Öncelikle havuç ve patatesi küp küp doğrayıp sıvı yağda soteleyin. Üzerine pirinç ve köfteleri de ekledikten sonra üzerine yetecek kadar su ekleyin. Havuçlar piştiğinde içinde ki bütün malzemeler pişmiş oluyor. Daha sonra bir kase içinde yoğurt,yumurta sarısı ve limondan terbiyesini yapıp yemeğimize ekliyoruz. Bir taşım daha kaynadıktan sonra yemeğimiz hazır. Tuzunuzu siz kendi zevkinize göre ayarlayın.
Afiyet olsun.
😊
 Mustafa Ata çok sevdi. Porsiyon büyük olduğu için tabi ki tamamı bitmedi. Ama yerken çıkardığı hımmmm sesine bakarsak Terbiyeli Sulu  Köfte bizden tam not aldı.
Siz de denerseniz yorumlarınızı benimle paylaşmayı unutmayın
Beni instagram hesabımdan takip etmek için
Sevgiler Ayda'dan
❤❤❤

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder