28 Eylül 2016 Çarşamba

***KIRMA (GÖÇMEN BÖREĞİ)***




Herkese merhabalar 
Yapımı çok basit ama yemesi çok keyifli bir tarifim var bugün size. Ve karşınız da Kırma börek
Bu böreği ilk kez eşimin rahmetli babaannesinin elinden yemiştim. Kendisi her bayram gittiğimiz de mutlaka bu börekten ikram ederdi.Babaanneyi kurban bayramı arefesinde toprağa verdik. Allah rahmet eylesin

Gelelim tarifimize

MALZEMELERİMİZ
4 Yufka

İçine;
Lor peyniri
1 Su bardağı süt
1 Çay kaşığı tuz
4 Yemek kaşığı sıvı yağ

Üzerine;
4 Yemek kaşığı yoğurt
4 Yemek kaşığı sıvı yağ
1 Adet yumurta sarısı
1 Çay kaşığı tuz

Öncelikle tepsimizi sıvı yağ ile yağlıyoruz. Bir kabın içinde  süt,tuz ve sıvı yağı karıştırıyoruz. İlk yufkamızı seriyoruz. üzerine hazırladığımız bu karışımdan 3 4 yemek kaşığı gezdirip yağlıyoruz. Daha sonra üzerine lor peynirini dağıtıyoruz. İki tarafından da pile şeklinde katlayıp 4 er parmak kalınlığından kesip yağlanmış tepsimize diziyoruz. Diğer 3 yufkayı da aynı  şekilde hazırlıyoruz. Daha sonra bir kase içinde üzeri için  hazırladığımız malzemeleri karıştırıyoruz tepside ki böreğimizin her tarafına sürüyoruz. 180' de üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz. 







Pişmiş halini çekmeyi unutmuşum o yüzden atamıyorum :)  İşte bu böreği bu eller yapıyordu bir zamanlar....



Beni instagram hesabımdan takip etmek için 
Ayda'dan Sevgiler

1 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni kesfettim ve takibe aldim bende beklerim sevgiler☺

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil